Thursday, July 9, 2015

Marketing Mix ဆိုတာ ဒီလိုပါ (၃)



Marketing Mix ဆိုတာ ဒီလိုပါ (၃)

Brand တစ္ခုေစ်းကြက္အတြင္း ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္ျခင္း

Brand တစ္ခုကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ကိုယ့္ေစ်းကြက္က ဘာလဲဆိုတာ ေကာင္းစြာ အကဲျဖတ္ သံုးသပ္တတ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္၊ ျပည္ပေစ်းကြက္ သတ္မွတ္ၿပီး နာမည္အေခၚအေ၀ၚကလည္း လြယ္ကူ မွတ္မိတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ (နာမည္ အေခၚအေ၀ၚ ခက္ခဲ ေပမယ့္ ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မႈေကာင္းၿပီး ေစ်းကြက္အတြင္းယွဥ္ၿပိဳင္မႈနည္းပါးေသာ ကုန္စည္မ်ိဳးျဖစ္ပါက အေခၚခက္ ေနေပ မယ့္ လည္း ေစ်းကြက္ အေနအထား ေအာင္ျမင္ေနတာမ်ိဳးလည္း ႐ွိပါတယ္။) Brand ဆိုတာက ကိုယ့္ပစၥည္းရဲ႕ အမည္၊ Figure အားလံုးကို ကိုယ္စား ျပဳတာေၾကာင့္ ကိုယ္ေ႐ြးခ်ယ္ထားတဲ့ နာမည္ကလည္း ေကာင္းစြာ ရပ္တည္ ႏိုင္ဖို႔လိုပါတယ္။ Brand နာမည္နဲ႔ Product ရဲ႕ အရည္ အေသြး ေကာင္းစြာ ညီညြတ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ Brand နာမည္ စြဲေအာင္ Design အပိုင္းကလည္း အားျဖည့္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ စားသံုးသူေတြက Brand ရဲ႕ နာမည္ေလးကို ၾကားလို္က္တာနဲ႔ စားခ်င္သြားတာမ်ိဳး၊ ေသာက္ခ်င္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ နာမည္ေ႐ြးခ်ယ္၊ ဒီဇိုင္းျပင္ဆင္၊ ေစ်းကြက္ကို Sampling နဲ႔တင္ဆက္၊ ၿပီးရင္ ေစ်းကြက္ကို ထိုးေဖာက္ဖို႔ ဘယ္လို နည္းဗ်ဴဟာ ေတြ သံုးမယ္ဆိုတာ ေကာင္းစြာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ Brand ကို ေကာင္းစြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ Brand Building လုပ္တဲ့အခါမွာ ကုန္ပစၥည္းရဲ႕ အရည္အေသြး၊ လူေတြပိုသိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ Marketing Mixေတြ၊ အထူးသျဖင့္ Promotion Tools သံုးစြဲမႈေတြဟာ ေကာင္းစြာ သပ္ရပ္ေနဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ Brand ကိုေကာင္းစြာ တည္ေဆာက္ ၿပီး သြား ရင္ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ အခ်က္ေတြလည္း ႐ွိပါေသးတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ Product ရဲ႕ အရည္အေသြး၊ ၀န္ထမ္းပိုင္း၊ ေၾကာ္ျငာပိုင္းစသည္ အခက္ ေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ဂ႐ုစိုက္ေနဖို႔လိုပါတယ္။ ကိုယ့္ Brand နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္ထဲကို သြားေနခ်ိန္တြင္ Brand သိကၡာ က်မယ့္ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆိုေတြ မလုပ္ရပါဘူး။ ကုန္စည္အရည္အေသြး၊ ထုတ္ပိုးမႈအပိုင္း စသည္ျဖင့္ ေကာင္းစြာ႐ွိေနရပါမယ္။ ကိုယ့္ Product အတြက္ Promotion လုပ္တဲ့အခါ လက္ေဆာင္ေပးရာတြင္ ကိုယ့္ Brand ကို မထိခိုက္ေစတဲ့၊ စားသံုးသူေတြလည္း အသံုး တည့္ၿပီး Brand ကို အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့ ပစၥည္းမ်ိဳးကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေပးသင့္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ၾကြားခ်င္တာ တစ္ခု႐ွိေသးတယ္ဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘေလာ့ေလးက စြန္႔ဦးတီထြင္ဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံက စြန္႔ဦးတီထြင္ တစ္ဦး ကို မိတ္ဆက္ ေပးပါရေစ။ ပိုၿပီး ဂုဏ္ယူစရာ ေကာင္းတာက ကုန္စည္ မွာတင္ စြန္႕ဦးတီထြင္ ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ ကိုပါ အသြင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ဆန္းသစ္ ေစခဲ့တာပါ။ အဲဒီကုန္စည္ကေတာ့ PREMIER Coffee ပါ။ အဲဒီေကာ္ဖီတံဆိပ္ေလးကို ေစ်းကြက္နဲ႔ မိတ္ဆက္ တဲ့အခ်ိန္မွာ ေစ်းကြက္ထဲမွာ 3 in 1 instant ေကာ္ဖီအေတာ္မ်ားမ်ားက ေနရာယူၿပီးသားပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ PREMIER က 2 Plus 1 Pure Coffee ကို စတင္ မိတ္ဆက္ခဲ့တာပါ။ instant ေတြ ေခတ္စားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေစ်းကြက္ထဲကို Pure Coffee နဲ႔စြန္႔ဦး တီထြင္ ခဲ့တာပါ။ 2 plus 1 ဟာ ႐ိုး႐ိုးေကာ္ဖီမႈန္႔အၾကမ္းကို သၾကားနဲ႔ ႏို႔မႈန္နဲ႔ ေရာထားတာလို႔ လူအမ်ား လက္ခံ ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ PREMIER ရဲ႕ Pure ကို စြန္႔ဦးတီထြင္ မိတ္ဆက္ ခဲ့တာပါ။ ေစ်းကြက္ စတင္ထိုးေဖာက္ခ်ိန္မွာ PREMIER Pure ကို အေတာ္ မ်ားမ်ားက လက္မခံ ေသးပါဘူး။ အႏုပညာသမားေတြ၊ စာေပသမားေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာ ပညာ႐ွင္ေတြ၊ ဆရာ၀န္ေတြ စသူတို႔က ေလာက္သာ လက္ခံခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ စြန္႔ဦးတီထြင္ သမားေတြက ယံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုအေပၚမွာ ဇြဲေကာင္းသူေတြဆိုေတာ့ အ႐ွံဳးကို ရင္ဆိုင္ၿပီး ေစ်းကြက္ ေနရာရေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာက ေကာ္ဖီယဥ္ေက်းမႈ အရမ္းမထြန္းကားေသးပါဘူး။ ေကာ္ဖီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္။ PREMIER က ဘယ္ေလာက္ေတာင္ စြန္႔ဦးတီထြင္လဲဆိုရင္ေလ PREMIER COFFEE လွည္းေလးပါ ေစ်းကြက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၿပီး Moving Shop ကိုပါခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့ပါတယ္။ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး အတန္အသင့္နဲ႔ ေအာင္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေလးကိုပါ တင္ဆက္ထားခဲ့တာပါ။

Posted by : certain condition cube  Posted @ 1:10 PM

1 comment:

စာေပအမ်ဳိးအစား: Marketing

Friday, August 15, 2008

Marketing Mix ဆိုတာ ဒီလိုပါ -- အပိုင္း (၂)

ကၽြန္ေတာ္ အပိုင္း(၁) မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ Marketing Mix ရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲပါ။

ကုန္စည္ေတြ အေနနဲ႔ အရည္အေသြး၊ အမ်ိဳးအစား စသည္တို႔မွာ ျပည့္စံု လာၿပီဆိုရင္ ထုတ္ပိုးမႈပိုင္း ကိုလည္း ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ စီးပြားေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ အက်ိဳးအျမတ္ရဖို႔ လုပ္ၾကတာပါ။ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကုန္က် စရိတ္ကို အသက္သာဆံုး ျဖစ္ခ်င္တာ လုပ္ငန္းတို္င္းရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈ အားမေကာင္းခင္ အခ်ိန္တုန္းက ကုန္စည္ရဲ႕ ထုတ္ပိုးမႈကို အရမ္းျပင္ဆင္ဖို႔ မလို ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကြက္ သုေတသန လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အရ စားသံုးသူမ်ား အေနျဖင့္ ကုန္စည္ရဲ႕ ထုတ္ပိုးမႈ အတြက္ စရိတ္ကို က်ခံ ေပးခ်င္ ၾကပါတယ္။ ဆိုလိုတာက ထုတ္ပိုးမႈ မေကာင္းဘဲ ေစ်းသက္သာ တာထက္ ထုတ္ပိုးမႈ ေကာင္းၿပီး ေစ်း အနည္းငယ္ ပိုေပး ရတာမ်ိဳး ကို ေပးခ်င္တဲ့ ဆႏၵ႐ွိပါတယ္။ ထုတ္ပိုးမႈ အတြက္ ကုန္က်မယ့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ကုန္စည္ေတြ အေပၚမွာ ခြဲေ၀ၿပီး က်ခံတာမ်ိဳး ဆိုရင္ ကုန္က် စရိတ္လည္း မမ်ားတဲ့အတြက္ ပိုၿပီး ေစ်းကြက္ ၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ တ႐ုတ္ ျပာႀကီးရဲ႕ ေစ်းကြက္ က်ဆင္း သြားျခင္း ဟာလည္း ထုတ္ပိုးမႈပိုင္းမွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မ်ားလာလို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ ယူဆခ်က္အရ တ႐ုတ္ျပာႀကီးကို ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းသည္ Low Cost ကို ဦးစားေပး ဟန္႐ွိ ပါတယ္။

ကုန္စည္တစ္ခုဟာ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေနရာရလာၿပီဆိုရင္ Brand ကိုလည္း စားသံုးသူမ်ားနဲ႔ ရင္းႏွီးေစရပါမယ္။ Brand Loyalty ကို မိမိ ကုန္စည္ေပၚမွာ အျပည့္အ၀ ႐ွိေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ဘယ္လို လုပ္ေဆာင္ရလဲဆိုတာ Marketing Mix အားလံုး ဖတ္ၿပီး သြားတဲ့အခါ နားလည္ လာပါလိမ့္မယ္။ Marketer ေတြအေနနဲ႔ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Labelling ကို ေကာင္းစြာ သတိထား ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏို္င္ငံ႐ွိ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း အမ်ားစုဟာ Labelling ကို တံဆိပ္တပ္ျခင္း အျဖစ္သာ ႐ွဳျမင္ ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Labelling ဟာ မိမိ ကုန္စည္ရဲ႕ အရည္အေသြး ဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကုန္စည္ ေတြ အေပၚမွာ Labelling ကို ေကာင္းစြာ မလုပ္ခဲ့ရင္ ေစ်းကြက္ ၀ယ္လိုအားကို ထိခိုက္ ေစပါတယ္။

ဥပမာ - စားေသာက္ကုန္ေတြမွာ လူမ်ိဳးမေ႐ြးဘာသာမေ႐ြး စားသံုးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ Label မ်ိဳး လိုအပ္ပါတယ္။ Marketer ေတြအေနနဲ႔ သတိထားဖို႔လိုတာက Labelling လုပ္တဲ့အခါ မိမိကုန္စည္ရဲ႕ အရည္အေသြးမွန္ကိုသာ ေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာသေဘာမ်ိဳး Label လုပ္တာမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ စားသံုးသူေတြအေနနဲ႕ ၀ယ္ယူသံုးစြဲၿပီး Label လုပ္ထားတဲ့အတိုင္း အရည္အေသြးမမီခဲ့ရင္ ကုန္စည္အေပၚ Customer ေတြရဲ႕ Trust ဆံုး႐ွံဳးသြားႏို္င္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ Trust ပ်က္သြားရင္ ေငြေၾကးဆံုး႐ွံဳးမႈထက္ သာလြန္တဲ့ ဆံုး႐ွံဳးမႈကို ရင္ဆို္င္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္ရာ မိမိကုန္စည္၏ Label ကို အပိုအလိုမ႐ွိ တိက်စြာ ေပးတတ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။
ဆက္လက္ ေဖာ္ျပပါမည္။

စာၾကြင္း။ ။ ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာမိသေလာက္ ကုန္စည္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေစ်းကြက္အ၀င္ ေျခလွမ္းသပ္ရပ္ေသာ ကုန္စည္မ်ားစြာ ျမန္မာႏို္င္ငံ၌ ႐ွိပါသည္။

Posted by : certain condition cube  Posted @ 1:51 PM

3 comments:

စာေပအမ်ဳိးအစား: Marketing

Marketing Mix ဆိုတာ ဒီလိုပါ -- အပိုင္း (၁)

ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့ရဖူးတဲ့(Marketing Mix ) သီအိုရီေတြ အေၾကာင္း အနည္းငယ္တင္ျပလို္က္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ေလာကမွာ အို္င္ဒီယာေကာင္းေကာင္းနဲ႕ ေစ်းကြက္သေဘာတရားမ်ားကို မွန္ကန္စြာ အသံုးခ်ေနတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ၾကြားလံုးထုတ္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုိင္ငံ႐ွိ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအမ်ားစုဟာ မိသားစုလုပ္ငန္းဆန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ လုပ္ငန္းေတြက မိဘလက္ငုတ္လက္ရင္းကို လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တာမ်ိဳးပါ။ ဘယ္လိုေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစ်းကြက္လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကို ေကာင္းစြာ သေဘာ ေပါက္ၿပီး လုပ္ကိုင္ေဆာင္႐ြက္မယ္ဆိုရင္ ပိုၿပီးေအာင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီသေဘာထားေလးနဲ႔ ( Marketing Mix) ေခါင္းစဥ္ကို သိသမွ် တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။

စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ စတင္ေဆာင္႐ြက္မယ္ဆိုရင္ ဒီေခတ္၊ ဒီစနစ္ရဲ႕ အေၾကာင္းေတြကုိ ေလ့လာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲမွာ ရပ္တည္တဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြက ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္း (Manufacturing Industry)၊ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္း (Trading Organization)၊ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း(Service) ဆိုၿပီး ခြဲျခားကာ ေလ့လာႏို္င္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ၀န္ေဆာင္မႈကို ႏြယ္ေသာ အျခားေသာ လုပ္ငန္းေတြလည္း႐ွိပါေသးတယ္။ ဘယ္လို ကုန္စည္၊ ၀န္ေဆာင္မႈကုိ ျဖစ္ေစ ေစ်းကြက္ထဲသို႔ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ရာမွာ ေစ်းကြက္ထဲကို လြယ္ကူ၊ ျမန္ဆန္၊ ထိေရာက္စြာ စားသံုးသူမ်ား ေ႐ွ႕ေမွာက္ပို႔ေဆာင္ႏို္င္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း႐ွင္ေတြ အေနနဲ႔ ေစ်းကြက္ကို ေကာင္းစြာ ဆန္းစစ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။

PRODUCT MIX

ေစ်းကြက္အတြင္းကို ေရာက္ေအာင္ပို႔ေဆာင္မယ့္ ကုန္စည္မ်ား၊ ေစ်းကြက္အတြင္း ႐ွိေနၿပီးသား ကုန္စည္မ်ားအတြက္ ေစ်းကြက္ရပ္တည္ႏိုင္မႈကို ထိန္းရာတြင္ ကုန္ပစၥည္း၏ အရည္အေသြးကို ေကာင္းစြာ ထိန္းသိမ္းရမည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေစ်းကြက္လိုအပ္ခ်က္အရ အရည္အေသြးဆန္းစစ္မႈ (Quality Control)ကို မိမိကုန္စည္္တစ္ခုတည္း အေပၚတြင္သာ အာ႐ံုစိုက္၍ မရႏိုင္ေပ။ ေစ်းကြက္အတြင္း မိမိ၏ ၿပိဳင္ဖက္ကုန္စည္မ်ား၏ အရည္အေသြး ကိုပါ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။

ေစ်းကြက္၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားအရ မိမိကုန္စည္၏ ရ႐ွိၿပီးသား ေစ်းကြက္႐ွယ္ယာမ်ားကို ထိန္းႏိုင္ရန္၊ အသစ္၀င္ေရာက္လာမည့္ ၿပိဳင္ဖက္ကုန္စည္မ်ား၏ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကို ကာကြယ္ႏိုင္ရန္၊ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ကြဲျပားျခားနားေသာ အသြင္သ႑ာန္ကို ေဆာင္ရန္ မိမိကုန္စည္သည္ အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာ ႏွင့္ ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ရပ္တည္ႏို္င္ရန္လိုအပ္သည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ သြားတိုက္ေဆးေစ်းကြက္ကို ႐ႈျမင္ၾကည့္ပါစို႔။

ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ကာလၾကာ႐ွည္ အိမ္႐ွင္မမ်ား ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ သြားတိုက္ေဆးအမ်ိဳးအစားမွာ တ႐ုတ္ျပာႀကီးျဖစ္သည္။ ေစ်းႏႈန္းသက္သာေသာေၾကာင့္ ၀င္ေငြအဆင့္မျမင့္ေသာသူမ်ားက သံုးစြဲၾကသည္။ တ႐ုတ္ျပာႀကီးသည္ ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ေကာင္းစြာရပ္တည္ေနႏိုင္ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ လက္သစ္၊ လက္ေဟာင္းစသည္ျဖင့္ အရည္အေသြး မထိန္းႏို္င္ျခင္းေၾကာင္း ေစ်းကြက္ ေတာင္းဆိုမႈမ်ား ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ရသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ အသစ္၀င္လာသူမွာ ေလဆာသြားတိုက္ေဆး ျဖစ္သည္။ အရည္အေသြး၊ ထုတ္ပိုးမႈ၊ သင့္ေတာ္ေသာ ေစ်းႏႈန္းတို႔ျဖင့္ ေစ်းကြက္ကို ခ်ဥ္းကပ္လာရာ ေစ်းကြက္အတြင္း ေနရာရလာခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔ သြားတိုက္ေဆး တံဆိပ္အသစ္္မ်ား မ်ားစြာထိုးေဖာက္လာခဲ့သည္။ ေလဆာသည္ ေစ်းကြက္အတြင္း ရပ္တည္ႏို္င္ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလဆာေရခဲဟူ၍ အသစ္တစ္မိ်ဳးျဖင့္ ေစ်းကြက္ကို ထိိိုးေဖာက္ခဲ့ျပန္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ေစ်းကြက္အတြင္း အလြန္အမင္း ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အိမ္႐ွင္မမ်ားအေနျဖင့္ လက္႐ွိသံုးစြဲေနက် ေလဆာကုန္သြားေသာအခါ ေစ်းကြက္အတြင္း ေ႐ြးခ်ယ္စရာ မ်ားေသာေၾကာင့္ ေနာက္တံဆိပ္အသစ္ကို ေျပာင္းလဲသံုးစြဲႏိုင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ားေၾကာင့္ ရၿပီးသား ေစ်းကြက္႐ွယ္ယာမ်ား က်သြားႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အိမ္႐ွင္မမ်ား၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈတြင္ ေလဆာသည္ သူ၏ ကိုယ္ပြားတစ္ခုအား အသစ္အေနျဖင့္ ၀င္တန္းစီျခင္းျဖစ္ေပသည္။ အထက္ပါနည္းအတိုင္း ၀င္ေရာက္တန္းစီရေသာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္အတြင္း ေလဆာကိုယ္ပြားမ်ားျဖစ္သည့္ ေလဆာသံုးေရာင္ျခယ္၊ ေလဆာသံပုရာ ဟူ၍ မ်ားစြာေသာ ကုန္စည္မ်ား တစ္မ်ိဳးၿပီး တစ္မ်ိဳး ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ေလဆာအေနျဖင့္ ေစ်းကြက္ခိုင္မာလာေသာအခါ ရၿပီးသား () ကိုအေျချပဳကာ ေလဆာဆပ္ျပာကိုပါ ပူးတြဲတင္ဆက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ေလဆာ၏ ေစ်းကြက္ေနရာယူေသာ ေျခလွမ္းမ်ားသည္ လြန္စြာသပ္ရပ္ျမန္ဆန္သည္ဟု သံုးသပ္ရေပသည္။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

Posted by : certain condition cube  Posted @ 11:12 AM

2 comments:

စာေပအမ်ဳိးအစား: Marketing

Tuesday, August 12, 2008

ေစ်းကြက္ကို ပံုစံသစ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ထိုးေဖာက္လာတဲ့ စီးပြားေရး ပံုစံသစ္

Multi Level Marketing (သို႔) Network Marketing (သို႔) Pyramid Selling ပိရမစ္ပံုစံ ေရာင္းခ်ပံုဆိုတာ ကုန္ပစၥည္းကို ေစ်းကြက္အတြင္း တိုက္႐ိုက္ျဖန္႔ခ်ိေရာင္းခ်တဲ့ စနစ္ပါ။ ပံုမွန္ဆိုရင္ ထုတ္လုပ္သူဟာ ေနာက္ဆံုးစားသံုးသူထံ ၾကားခံ (အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္၊ လက္ကားဆိုင္၊ လက္လီဆိုင္) စသည္ျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးမွ ေရာင္းခ်ရပါတယ္။ MLM နည္းစနစ္မွာ အဆင့္ဆင့္ ျဖန္႔ခ်ိတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ စားသံုးသူ (end user) ထံတိုက္႐ိုက္ျဖန္ခ်ိေရာင္းခ်တဲ့ စနစ္ပါ။ စားသံုးသူေတြက ျဖန္႔ျဖဴးသူေတြအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ၿပီး အျခားစားသံုးသူေတြထံ ထပ္မံေရာင္းခ်ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့ ပမာဏ ေပၚမူတည္ၿပီး ေကာ္မ႐ွင္ခံစားႏိုင္ပါတယ္။ ထိုျဖန္႔ျဖဴးသူေတြ မွတဆင့္ တျခား စိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြကလည္း ျဖန္႔ခ်ိသူေတြအျဖစ္နဲ႔ ပါ၀င္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို ဖိတ္ေခၚႏိုင္သူေတြဟာ ေငြေၾကးျပန္လည္ခံစားႏိုင္တဲ့အျပင္ ဖိတ္ေခၚခံရတဲ့သူေတြက ေရာင္းႏိုင္တဲ့ပမာဏေပၚ မူတည္ၿပီး ေကာ္မ႐ွင္ ခံစားခြင့္ရႏို္င္ပါတယ္။ ဖိတ္ေခၚ ခံရတဲ့သူေတြက ေနာက္ထပ္ စိတ္၀င္စားတဲ့သူေတြကို ထပ္မံ ဖိတ္ေခၚႏိုင္တာေၾကာင့္ ပိရမစ္ပံု ႀတိဂံအသြင္ ္ေဆာင္လာပါတယ္။
MLM ရဲ့ရည္႐ြယ္ခ်က္
MLM ရဲ့ရည္႐ြယ္ခ်က္က ကုန္ပစၥည္းကို စားသံုးသူေတြၾကား အဆင့္ဆင့္သိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္ကေတာ့ အသင္း၀င္ေတြစုေဆာင္းၿပီး အက်ိဳးအျမတ္ရဖို႔ အတြက္သာျဖစ္ပါတယ္။ MLM နဲ႔ဆက္သြယ္သူေတြဟာ ေငြေၾကးပမာဏ မ်ားစြာျပန္လည္ခံစားႏိုင္တာေၾကာင့္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုၿပီးေခတ္စားလာႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြရဲ့ယံုၾကည္မႈနဲ႔ ေငြေနာက္လိုက္တဲ့ အေတာမသတ္ႏိုင္တဲ့ ေလာဘမ်ားေၾကာင့္ အသင္း၀င္ေတြရဲ့ ေငြေၾကးကို MLM အမည္ခံၿပီး လိမ္လည္ေနတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
MLM ပံုစံမွန္
ပိရမစ္ပံု အဆင့္ဆင့္ေရာင္တဲ့စနစ္မွာ အသင္း၀င္ခ်င္တဲ့ ပထမဆံုးသူက အသင္း၀င္ေၾကး ေပးသြင္းရပါတယ္။ ထိုသူေတြက ေနာက္ထပ္အသင္း၀င္ေတြြ ထပ္မံစုေဆာင္းေပးႏိုင္ပါက ဆုေၾကးေငြရ႐ိွႏိုင္ပါတယ္။ အသင္း၀င္ေတြကလည္း ေနာက္ထပ္အသင္း၀င္သစ္ေတြ ထပ္မံတိုးပြားလာေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပိရမစ္ပံုစံ အေရာင္းစနစ္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာရပါတယ္။ အသင္း၀င္သူေတြဟာ အျမတ္အစြန္းေတြနဲ႔ အသင္း၀င္ေၾကးေတြ ျပန္လည္ရ႐ိွဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ၾကပါတယ္။
အသင္း၀င္ဖိတ္ေခၚတဲ့ ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ company မတူတဲ့အေလွ်ာက္ အသင္း၀င္ဖိတ္ေခၚတဲ့ပံုစံ ကြာျခားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အမ်ားဆံုးက်င့္သံုးတာက ၁+၂+၂ ပံုစံျဖစ္ၿပီး သံုးလအတြင္းအသင္း၀င္ ၅ဦး ဖိတ္ေခၚႏိုင္ရပါတယ္။ ပထမလအတြင္းမွာ အသင္း၀င္သစ္ ၁ဦး၊ ေနာက္ႏွစ္လမွာ ၂ေယာက္စီ ဖိတ္ေခၚႏိုင္ရပါတယ္။
အသင္း၀င္သူမ်ား၏ အက်ိဳးခံစားခြင့္
ပထမဆံုး အသင္း၀င္သူကို company က အက်ိဳးခံစားခြင့္ (သို႔) ေကာ္မ႐ွင္ ေပးပါတယ္။ ပထမအသင္း၀င္က ေနာက္ထပ္ အသင္း၀င္သစ္ ထပ္ရရင္ ထိုသူက ေကာ္မ႐ွင္ခံစားခြင့္ ရႏိုင္ၿပီး company က ပထမအသင္း၀င္ကို အကိ်ဳးခံစားခြင့္ေတြ ဆက္ေပးေနပါတယ္။ ဒုတိယအသင္း၀င္က ေနာက္ထပ္ အသင္း၀င္သစ္ေတြ ဖိတ္ေခၚႏိုင္ရင္ အဲဒီ အတြက္ အက်ိဳးခံစားခြင့္ရႏိုင္ပါတယ္။ အသင္း၀င္ေတြမ်ားေလ ပထမအသင္း၀င္က အက်ိဳးခံစားရေလပါ။ ပထမဆံုးအသင္း၀င္က အသင္း၀င္သစ္ ၅ဦးရၿပီးရင္ ေနာက္ထပ္ အသင္း၀င္သစ္ ႐ွာစရာမလိုဘဲ အက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြရေနမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒုတိယအသင္း၀င္ကစၿပီး ေနာက္ထပ္ အသင္း၀င္ေတြဟာ အသင္း၀င္သစ္ေတြ ဆက္လက္႐ွာေနရဦးမွာပါ။ ထိုသူတို႔ အသင္း၀င္သစ္ေတြ႐ွာႏိုင္ေလ ပထမဆံုး အသင္း၀င္က အက်ိဳးခံစားခြင့္ရေလပါ။ အသင္း၀င္သစ္ ထပ္႐ွာလို႔ မရေတာ့တဲ့ အခိ်န္ေရာက္ရင္ ပိရမစ္ပံုစံက မခိုင္ျမဲေတာ့ဘဲ ျပိဳလဲသြားႏိုင္ပါတယ္။ ၾတိဂံရဲ့ ေအာက္ေျခက အသင္း၀င္သစ္ေတြက အသင္း၀င္ေၾကးေတြ ဆံုး႐ွံဳးသြားႏိုင္ပါတယ္။
MLM ရဲ့ ကုန္ပစၥည္းမ်ား
MLM စနစ္မွာ ရာင္းခ်တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြက ႐ွားပါးေဆးပစၥည္း၊ ေဆာဖ့္၀ဲလ္ နဲ႔စီမံကိန္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းေရာင္းသူေတြက ပစၥည္းရဲ့ ေရာင္းလိုအား၊ အနာဂတ္တြင္ ပိုမိုအက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမယ့္ အသြင္ ေဆာင္ေၾကာင္း ၊ အရည္အေသြး မည္မွ်ေကာင္းေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ မက္လံုးေတြ ေပးၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ့္ လက္ေတြ႕ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေျပာသေလာက္ မျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ MLM နည္းစနစ္နဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ေစ်းကြက္ထဲမွာ တကယ္ေရာင္းခ်တဲ့ ကုန္ပစၥည္းေတြ အေပၚမွာသာ ယံုၾကည္သင့္ပါတယ္။
မွန္ကန္စြာေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ပါေစ
MLMနည္းစနစ္ကို အသံုးျပဳတဲ့ စီးပြားေရးတိုင္းကို လိမ္လည္လွည့္ျဖားတဲ့ စနစ္လို႔ ပံုေသေျပာလို႔မရပါဘူး။ ေလာဘေၾကာင့္ အမွားမ်ားစြာ က်ဴးလြန္ၿပီး အဆင့္ဆင့္ လိမ္လည္ေသာစနစ္နဲ႔ မေရာေထြးမိေစဖို႔ လိုပါတယ္။
စစ္မွန္တဲ့ MLMေတြမွာ အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္ေတြအေပၚ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အႏၱရာယ္က်ေရာက္ျခင္းက ကာကြယ္ေပးရပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းရဲ့ အရည္အေသြးကို အာ႐ံုစိုက္ၿပီး အေရာင္းကိုယ္စားလွယ္ေတြ ေကာ္မ႐ွင္ခံစားခြင့္ဟာ ကုန္ပစၥည္းကို ေရာင္းခ်ႏိုင္တဲ့ ပမာဏအေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။
စစ္မွန္တဲ့ MLMနဲ႔ မစစ္မွန္တဲ့ MLM ကိုခြဲျခားႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းအေပၚ အာ႐ံုစိုက္တဲ့ company ေတြကပင္ အသင္း၀င္သစ္ေတြကို စုေဆာင္းတဲ့ အခါမွာ အသင္း၀င္ခ်င္လာေအာင္ ခ်ဲ႕ကားေျပာေလ့ ႐ိွပါတယ္။ ဒီလို ခ်ဲ႕ကားၿပီး အသင္းသင္သစ္ စုေဆာင္းသူေတြကို ျပစ္ဒဏ္စီရင္ခြင့္႐ွိပါတယ္။ ျပစ္ဒဏ္အျဖစ္ ေငြေၾကး (သို႔) ေထာင္ဒဏ္အထိပင္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေလာဘကို သတ္ႏိုင္ၾကပါေစ
ယေန႔ေငြလိမ္ခံရသူမ်ား အမ်ားစုဟာ မိမိတို႔ေလာဘကို မသတ္ႏိုင္ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ စီးပြားေရးမွာ ျဖတ္လမ္းလည္း မ႐ွိပါ။ ေငြေၾကးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီး မေရာင့္ရဲႏိုင္ၾကရင္၊ မိမိစိတ္္ကို အလိုလိုက္မိရင္ အျမတ္ထုတ္ခံရျခင္း (လိမ္လည္ခံရျခင္း) မ်ားၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္ပါတယ္။ MLM မွာ အသင္း၀င္ရမယ့္ ရင္းႏွီးေငြကို ကုန္ပစၥည္းေပၚ မူတည္ၿပီး သတ္မွတ္ေလ့ ႐ွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အသင္း၀င္ျဖစ္ဖို႔ ေငြေၾကး အေျမာက္အျမား ရင္းႏွီွးထည့္၀င္သင့္သလား ဆိုတာ စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ တရား၀င္ MLM ေတြက အသင္း၀င္ေၾကး ေျမာက္ျမားစြာ ေကာက္ခံေလ့ မ႐ွိဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္း ၀ယ္ယူဖို႔ ေငြေၾကးထည့္၀င္ရမယ္ ဆိုရင္ အဲဒီ ပစၥည္းမေရာင္းရပါက company အေနျဖင့္ ျပန္လည္၀ယ္ယူမယ့္ ေပၚလစီ ႐ွိ၊ မ႐ွိ သံုးသပ္သင့္ပါတယ္။ တရား၀င္ MLM ေတြက ကုန္ပစၥည္း မေရာင္းရရင္ ပစၥည္း ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ျပန္လည္၀ယ္ယူေလ့ ႐ွိပါတယ္။
မိမိနဲ႔ ဆက္သြယ္ လုပ္ကိုင္မယ့္ MLM company က ကုန္ပစၥည္းကို အမွန္တကယ္ ေရာင္းခ်ဖို႔ထက္ အသင္း၀င္စုေဆာင္းတာကို ဦးစားေပးတာလား၊ ေကာ္မ႐ွင္ေပးတဲ့ စနစ္က ကုန္ပစၥည္းေရာင္းခ်ႏိုင္ဖို႔ထက္ အသင္း၀င္သစ္ ႐ွာေဖြေပးႏိုင္လို႔ ေပးတာလား ဆိုတာ ေသခ်ာစြာ ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိလုပ္ကိုင္တဲ့ စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆင္ျခင္ဥာဏ္သတိနဲ႔ ေကာင္းစြာ ႐ွဳျမင္သံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

Posted by : certain condition cube  Posted @ 11:05 AM

4 comments:

စာေပအမ်ဳိးအစား: Marketing

Monday, August 11, 2008

9 Ways to Understand Marketing!

Marketing ဆိုတာ ဘာလဲ။ မားကတ္တင္းနည္းလမ္း ၉မိ်ဳးကို အခုလို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဥပမာေလးေတြနဲ႔ သင္ထားတာ ေကာင္းတယ္။ မေမ့ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

A Professor at one of the IIM's was explaining marketing concepts to the Students:

1. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and say: "I am very rich. Marry me!" - That's “Direct Marketing.”

2. You're at a party with a bunch of friends and see a gorgeous girl. One of your friends goes up to her and pointing at you says: "He's very rich. Marry him." -That's “Advertising.”

3. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and get her telephone number. The next day, you call and say: "Hi, I'm very rich. Marry me.” - That's “Telemarketing.”

4. You're at a party and see gorgeous girl. You get up and straighten your tie, you walk up to her and pour her a drink, you open the door (of the car)for her, pick up her bag after she drops it, offer her a ride and then say:"By the way, I'm rich. Will you Marry Me?" - That's “Public Relations.”

5. You're at a party and see gorgeous girl. She walks up to you and says:"You are very rich! Can you marry me?" - That's “Brand Recognition.”

6. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and say: "I am very rich. Marry me!" She gives you a nice hard slap on your face. - That's “Customer Feedback.”

7. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and say: "I am very rich. Marry me!" And she introduces you to her husband. - That's “Demand and Supply Gap.”

8. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and before you say anything, another person come and tell her: "I'm rich. Will you marry me?" And she goes with him - That's “Competition Eating into your Market Share.”

9. You see a gorgeous girl at a party. You go up to her and before you say: "I'm rich, Marry me!" your wife arrives. - That's “Restriction for Entering New Markets.”


Bongo III,Porter 2,Starex GRX,Grand Starex မ်ားဝယ္ယူခ်င္ပါက N car showroom
PH 09260638997
ကိုေဇာ္
ဆက္သြယ္ဝယ္ယူႏိုင္ပါတယ္။
Use ကားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
Truck ကား မ်ား ၁၂ေယာက္စီးမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပစၥည္းတင္ရန္ လူႀကိဳပို႔လုပ္ရန္ လိုင္းစြဲရန္ လုပ္ငန္းသံုးရန္အတြက္ အထူးသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။
မိသားစုမ်ားေသာသူမ်ားလည္း အိမ္စီး အတြက္ အဆင္ေျပပါတယ္။
Korea ကားမ်ားဟာ ဒီဆယ္ ဘယ္ေမာင္း မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆီကုန္သက္သာၿပီး အဆင္ေျပစြာေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါတယ္။
Gear box နဲ႔ Engine ကို ၆လ (သို႔) ကီလိုမီတာ ၁၀၀၀၀ အာမခံေပးပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွ ဝယ္ယူေသာကားမ်ားကို မဝယ္ယူမွီ ဝယ္သူစိတ္တိုင္းက်ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။
Useကားမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိစိတ္တိုင္းက်ျဖစ္ေအာင္ လဲလွယ္ေပးပါတယ္။
ကားပ်က္ လ်င္လည္းအပိုပစၥည္းပူစရာမလိုပဲ showroomတြင္ဝယ္ယူႏုိင္ပါတယ္။
Showroom ပိုင္ အရည္းအခ်င္းျပည့္မွီေသာworkshop ဆရာမ်ားရွိေသာေၾကာင့္ အျပစ္ကိုရွာရာတြင္ လ်င္ျမန္လြယ္ကူစြာ ရွာေတြ႕ၿပီးျပင္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္
Show roomမွဝယ္ယူေသာကားမ်ားကို အပိုပစၥည္း ဝယ္ယူပါက ၁၀ ရာခုိင္ႏူန္း ေလ်ာ့ေပးပါတယ္။
ဝယ္ယူသူမ်ား ကိုမိတ္ဆက္ေပး ေသာအက်ိဳးေဆာင္မ်ားကိုလည္း ၂ သိန္းမွ၃ သိန္းခန္႔ေပးပါတယ္။
အက်ိဳးေဆာင္ပါတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မဝယ္မွီအေၾကာင္းၾကားေပးရန္လိုအပ္ပါတယ္။
Useကားဝယ္ၿပီး ကားပ်က္လ်င္စိတ္ညစ္မလိုပဲservice အျပည့္ရႏိုင္တဲ့ showroom က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ showroomမွာပဲရွိႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကားဝယ္မယ္ဆို N car ကိုသတိရလုိက္ပါ.....ok?

No comments:

Post a Comment